Hoe weet ik, als in online boek, of de reis daadwerkelijk is geboekt?
Indien u van Maaskant Reizen een bevestiging van uw boeking per e-mail ontvangt is de boeking definitief. Let op: vaak komen bevestigingen in de map ongewenste reclame of spam terecht, kijk ook hier als u onze mail niet kunt vinden.
Waarom moet ik een (hoge) toeslag betalen voor een 1-persoonskamer
Veel hotels rekenen een toeslag voor een eenpersoonskamer omdat de kosten van de kamer (zoals schoonmaak, energie en onderhoud) grotendeels hetzelfde blijven, ongeacht of er één of twee personen verblijven. Bij twee gasten worden die kosten gedeeld, terwijl bij één persoon het hotel die kosten op één gast moet verhalen. Daarom is er vaak een toeslag bij gebruik van een tweepersoonskamer voor alleengebruik.
Ik heb last van hoogtevrees/claustrofobie/dieet voorkeur/enz. Kunt u daar rekening mee houden?
Een beperkt aantal voorkeuren is opgenomen in het online-boekingsproces. Bij speciefieke voorkeuren verzoeken wij u onze collega's van de reserveringsafdeling te bellen onder kantoortijden. Zij noteren uw voorkeur.
Is mijn voorkeur of preferentie gegarandeerd
Wij geven uw voorkeur altijd door aan onze partners (hotels etc.) veelal houden ze rekening met uw voorkeur. Echter kunnen wij uw voorkeur nooit garanderen.
Gaat de reis gegarandeerd door? Waar hangt dat van af en wanneer hoor ik het?
Uw reis gaat door wanneer de minimale deelname van 25 personen gehaald is. U kunt dit heel makkelijk zien op onze website, de vertrekdatum heeft dan een groene cirkel met 'n v-tje er in voor de vertrekdatum. Wanneer deze cirkel oranje is dan is het aantal beschikbare plaatsen beperkt.
Als de reis niet door kan gaan, krijg ik dan mijn geld terug?
Ja, vanzelfsprekend. Wanneer wij wegens te weinig deelname uw reis annuleren kunt u kiezen uit 3 opties. De volledige restitutie van uw Reissom. Dezelfde reis op een alternatieve vertrekdatum of een andere reis op of in de buurt van uw vertrekdatum. Eventuele verschillen in de reissommen worden vanzelfsprekend verrekend.
Wat betekent het als ik een mail krijg dat mijn boeking op aanvraag is?
Eén van de onderdelen van uw (rond-)reis hebben wij niet voorradig en zal door ons met spoed worden aangevraagd bij de leverancier. In de regel hebben wij binnen 2 werkdagen een antwoord. Is uw aanvraag akkoord dan is uw boeking definitief. Zo niet, of met een toeslag, dan overleggen wij met u.
Moet ik direct mijn aanbetaling doen of kan dat ook later?
De aanbetaling voor uw reis dient u binnen 2 weken na boeking aan ons (via overboeking) te voldoen.
Ik heb geen e-mail adres. Krijg ik dan automatisch bericht per post? Komen daar kosten bij?
JA hiervoor brengen we een klein bedrag in rekening voor afhandeling en portokosten. Onze collega's van de reserveringsafdeling informeren u hierover.
Als ik mijn reis online heb geboekt, kan ik deze dan kosteloos annuleren/wijzigen?
Nee, ook een online boeking is binden en kan enkel volgens ANVR voorwaarden ontbonden worden.
Moet ik van alle medereizigers hun geboortedatum en meisjesnaam weten?
Ja, wij dienen te beschikken over de gegevens zoals ze in het paspoort zijn opgenomen.
Kan ik nog omboeken?
Bij vertrekken tussen 1 mei en 1 oktober kunt u tot 1 februari gratis annuleren of omboeken, mits uw reis is geboekt voor 31 december. In alle andere gevallen is dit helaas niet mogelijk.
Hoe kan het dat de ene dag, een reis nog wel wordt aangeboden, en de andere dag niet meer?
Wanneer een reis niet meer te boeken is of de vertrekdatum gepasseerd is wordt deze niet meer getoond op onze website.
Worden de prijzen van een geboekte reis, tussentijds nog gewijzigd (als hotels hun prijzen verhogen of benzineprijzen omhoog gaan)?
Maaskant Reizen stelt de prijzen van haar reizen scherp maar weloverwogen vast. Gezien de huidige situatie op de oliemarkt is het mogelijk dat wij in ’n later stadium (vóór vertrek van uw reis) genoodzaakt zullen zijn een brandstoftoeslag aan u door te berekenen. Wij vragen hiervoor uw begrip en verzekeren u een eventuele toeslag zo laag mogelijk te houden en netto aan u door te berekenen.
Wij willen met twee stellen gaan, twee aparte boekingen. Kunnen we wel een kamer naast elkaar krijgen?
U kunt deze preferentie telefonsch doorgeven aan onze collega's van de reserveringsafdeling. Zij zullen deze verwijzing toevoegen aan uw boeking. Alle partijen betrokken bij uw vakantie zullen trachten hier rekening mee te houden, garanderen kunnen we het echter niet.
Als een bepaalde reis volgeboekt is, kan ik dan op een wachtlijst komen?
Ja, dit kan, we informeren u dan zodra er plaats vrij komt. Dit is meestal echter in de laatste weken voor vertrek.
Ik heb een reis geboekt met gegarandeerd vertrek, maar nu krijg ik bericht dat de reis NIET door gaat!!! Hoe kan dat?
In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een reis alsnog binnen de door de ANVR gestelde termijn moet worden geannuleerd. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat er in een korte periode onevenredig veel annuleringen op betreffende reis hebben plaatsgevonden waardoor het aantal van de resterende deelnemers ver onder het minimum terecht is gekomen.Wij vragen uw begrip hiervoor, daar het door laten gaan van zo’n reis de continuïteit van ons bedrijf in gevaar zou brengen. Wij willen nogmaals benadrukken dat dit in zeer uitzonderlijke gevallen voorkomt.
Wat is er inbegrepen bij mijn reis?
In onze brochure en op de website staat duidelijk vermeld wat er is inbegrepen bij uw reis en wat u eventueel extra kunt boeken.
Wanneer ontvang ik mijn tickets?
Fysieke tickets ontvangt u niet meer 7 dagen voor vertrek ontvangt u per mail de laatste reisinformatie, hierop vindt u o.a. Uw opstaptijd, opstapplaats en een overzicht van uw reisprogramma, uw chauffeur beschikt over kofferlabels die u op de dag van vertrekt aan uw bagage kunt bevestigen. U kunt tegen meerprijs deze reispapieren laten opsturen, dit dient u bij boeking aan te geven.
Wat is het verschil tussen een excursiereis en een rondreis
In nagenoeg alle gevallen wisselt u tijdens een rondreis iedere dag van hotel. Tijdens een excursiereis verblijft u een aantal aaneengesloten nachten in 1 en hetzelfde hotel.
Wanneer ontvang ik de factuur?
Per email binnen enkele uren. Houd svp ook hier de spam-map van uw e-mailprogramma in de gaten.
Is mijn betaling al binnen?
Uw betaling wordt binnen 2 dagen verwerkt en kunt u vervolgens terugzien in uw boekingspagina.
Hoeveel is de aanbetaling en wanneer moet deze uiterlijk voldaan zijn
Uw aanbetaling bedraagt 15% van de totale reissom en en is tenminste € 45,- per reiziger.
Wanneer moet ik het laatste gedeelte van mijn reis betalen?
Het restant van de reissom moet uiterlijk 42 dagen vóór de dag van vertrek in het bezit zijn van het boekingskantoor. Indien u binnen zes weken voor vertrek boekt dient u het hele bedrag meteen te betalen.
Ik kan niet online betalen. Kan dit ook op een andere manier?
Wij accepteren enkel overboekingen op onze rekeningnummers, pinnen of contant betalen is bij ons niet meer mogelijk.
Is mijn betaling al binnen?
Uw betaling wordt binnen 2 dagen verwerkt en kunt u vervolgens terugzien in uw boekingspagina.
Hoeveel bagage mag ik meenemen?
U mag per persoon één koffer meenemen van normale afmetingen en gewicht. Wat u tijdens de reis nodig kunt hebben: paspoort, geld, fototoestel etc. kunt u het beste in uw handbagage stoppen. U bent er te allen tijde zelf verantwoordelijk voor dat uw koffer, zowel bij het wisselpunt als bij de hotels, in de juiste bus geplaatst wordt. Zie hier dan ook zelf op toe. Maaskant Reizen is nimmer aansprakelijk voor diefstal van uw bagage uit de touringcar.
Ik heb geen koffer waar ik 20 kg in krijg. Mag ik 2 kleine koffers meenemen?
U mag per persoon 1 koffer meenemen van normale afmetingen, meer koffers per persoon zijn niet toegestaan. U mag per persoon één koffer meenemen van normale afmetingen en gewicht. Wat u tijdens de reis nodig kunt hebben: paspoort, geld, fototoestel etc. kunt u het beste in uw handbagage stoppen. U bent er te allen tijde zelf verantwoordelijk voor dat uw koffer, zowel bij het wisselpunt als bij de hotels, in de juiste bus geplaatst wordt. Zie hier dan ook zelf op toe. Maaskant Reizen is nimmer aansprakelijk voor diefstal van uw bagage uit de touringcar.
Kunnen onze koffers tijdens de overnachtingen onderwerg in de bus blijven staan?
Het is niet verzekerd wanneer bagage 's nachts uit de touringcar wordt gestolen. U dient uw koffer dus altijd mee te nemen naar uw kamer.
Ik ben iets kwijtgeraakt op reis of in de bus
Klik om ons webformulier in te vullen;
Klik om uw verloren voorwerp aan te melden
Of neem tijdens kantoortijden contact met ons op; 0412-482828. Bij zaken van grote waarde kun je ons 24u per dag bellen. Aangezien onze touringcars continue onderweg zijn, kan het voorkomen dat je spullen niet direct beschikbaar zijn om op te halen.
Ik heb een opvouwbare rollator/rolstoel. Kan dit mee?
Ja deze kunt u telefonisch aanmelden bij het boeken van uw reis. Let wel; incidenteel kan het voorkomen dat het aantal aangemelde rollators/rolstoelen al vol is. We bekijken dan samen met u de alternatieven.
Mag ik een opvouwbare fiets/opvouwbare scootmobiel meenemen?
Dit is helaas niet mogelijk.
Helpt de chauffeur ons met de bagage?
De chauffeur zet uw bagage in de touringcar, u dient deze persoonlijk aan hem/haar te overhandigen, laat uw bagage nooit onbeheerd bij de touringcar staan. In alle overige gevallen dient u zelf uw koffer te verplaatsen.
Ik zie geen opstapplaats bij mij in de buurt. Kan ik de reis dan niet boeken?
Jawel, u zult echter dan een opstapplaats moeten kiezen die verder van uw woonplaats ligt en wel in ons schema voorkomt.
Ik heb een reis geboekt maar de opstaptijd haal ik niet, omdat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Kan ik dan eventueel de reis kosteloos laten vervallen?
Nee dat is geen geldige reden voor annulering zonder kosten. U dient zich voor boeking er van te overtuigen dat u vervoer heeft naar de opstapplaats. Tijden van opstap zijn altijd onder voorbehoud.
Ik wil een andere opstapplaats, dan die van mijn medereizigers. Komen we dan later wel in dezelfde bus te zitten of zien we elkaar dan pas weer op de centrale verzamelplaats?
Meestal ontmoet u dan uw medereizigers op het Wisselpunt (Vaals) soms kan het echter voorkomen dat u elkaar al tijdens de servicelijn kunt begroeten.
Kan ik altijd een opstapplaats kiezen?
Wanneer u binnen 15 dagen voor vertrek boekt, kan het voorkomen dat de door u gekozen opstapplaats niet meer mogelijk is. In overleg met u zoeken we dan de voor u meest gunstige opstapplaats uit. De reiskosten naar de gekozen opstapplaats worden dan niet meer vergoed.
Ik ben te laat op de opstapplaats
In het geval u de bus heeft gemist op uw vertrekdag kunt u kontakt opnemen met het noodnummer van Maaskant Reizen, wat duidelijk op uw reisbescheiden vermeld staat. Wij nemen dan maatregelen om een aansluiting voor u te regelen. De extra kosten (trein, taxi enz.) zijn voor uw rekening.
Mijn opstapplaats is niet gegarandeerd, wat wil dat zeggen?
Van deze opstapplaats kunt u gebruik maken indien er op de dag dat u vertrekt minimaal 6 passagiers op deze locatie aangemeld zijn. Indien er bij een niet-gegarandeerde opstapplaats onvoldoende deelnemers zijn kunt u in de dichtstbijzijnde gegarandeerde opstapplaats opstappen. Eventuele te maken kosten hiervoor worden niet vergoed.
Wordt ik altijd met een touringcar opgehaald?
Op onze servicelijnen wordt u veelal reeds door een touringcar van Maaskant Reizen opgehaald. Het kan echter ook voorkomen dat er een mini-bus, taxi of een touringcar van een collega-bedrijf u ophaalt of wegbrengt. Wees hierop attent!
Waar kan ik met een een identiteitskaart of paspoort naar toe reizen?
België, Bulgarije, Cyprus*, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden, IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland
Voor welke landen heb ik verplicht een paspoort nodig?
Engeland en alle andere landen buiten de EU. Tevens heeft u voor Engeland vanaf 2025 een ETA nodig, meer informatie op onze website.
Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen.
Allereerst is het van belang om uw klacht daar in te dienen waar deze ontstaat. Onderweg kunt u het beste uw klacht melden bij uw chauffeur/reisleider of bij de receptie van uw hotel. Zij kunnen dan ter plekke proberen uw klacht op te lossen.
Mijn klacht is niet opgelost ter plaatse wat moet ik nu doen?
Wanneer de klacht ter plekke niet naar wens wordt opgelost kunt u na uw reis per brief ons over de klacht informeren. Bij thuiskomst stuurt u, binnen 4 weken, uw klacht schriftelijk gemotiveerd naar Maaskant Reizen of uw boekingskantoor. Vervolgens wordt uw klacht behandeld door de afdeling Klantenservice van Maaskant Reizen. Enkel schriftelijke klachten worden in behandeling genomen. Indien een klacht ter plaatse niet is gemeld kunnen wij deze helaas niet in behandeling nemen evenals klachten die te laat (na 4 weken) worden ingediend. U kunt uw brief sturen naar: Maaskant Reizen, afd. Cliëntenservice, Het Wargaren 5, 5397 GN Lith
Hoe laat ben ik op de laatste dag van mijn reis op de uitstapplaats?
Afhankelijk van uw opstapplaats en verkeersomstandigheden liggen uitstaptijden tussen 17.00 uur en 22.00 uur.
Hoe laat arriveren we op de laatste dag in Vaals?
Meestal is de aankomst in Vaals tussen 14.30 uur en 15.00 uur.
Wat wil de reisintensiteit precies zeggen
Bij 1 streepje: Geschikt voor iedereen, ook bij beperkte mobiliteit. Er zijn geen lange wandelingen of trappen.
Bij 2 streepjes: Bij sommige uitstapjes is het nodig om zelfstandig korte afstanden te kunnen lopen en enkele trappen te nemen.
Bij 3 streepjes: Er komen regelmatig langere wandelingen of heuvelachtig terrein voor. U dient zonder hulp te kunnen lopen.
Bij 4 streepjes: Deze reis vraagt om een uitstekende mobiliteit. Denk aan lange wandeldagen, hoogteverschillen en trappen. Alleen boeken als u zich fysiek fit voelt en goed ter been bent.
Wat houdt half-pension in?
Half-pension betekent dat het verblijf, uw ontbijt en diner zijn inbegrepen. De verzorging begint met het diner op de eerste dag en eindigt met het ontbijt op de laatste dag, tenzij specifiek anders aangegeven bij de reisinformatie. Met uitzondering van de reizen met nachtreis terug. Lunches zijn niet inbegrepen.
Wat houdt Logies met Ontbijt in?
Logies met ontbijt betekent dat uw het verblijf en het ontbijt zijn inbegrepen. De verzorging begint met het ontbijt op de tweede dag en eindigt met het ontbijt op de laatste dag, tenzij specifiek anders aangegeven bij de reisinformatie. Met uitzondering van de reizen met nachtreis terug. Lunches zijn niet inbegrepen.
Moet ik alle excursies die worden aangeboden meemaken?
Nee indien er de mogelijkheid bestaat om in het hotel te blijven mag dit ook. Er vindt nooit restitutie plaats als u niet deelneemt aan een excursie.
Is de chauffeur ons aanspreekpunt wat betreft vragen over de reis of over het hotel?
Jazeker, bij de chauffeur kunt u terecht met uw vragen over de reis, het hotel en de touringcar.
Ik ben iets kwijtgeraakt op reis
Klik om ons webformulier in te vullen;
Klik om uw verloren voorwerp aan te melden
Of neem tijdens kantoortijden contact met ons op; 0412-482828. Bij zaken van grote waarde kun je ons 24u per dag bellen. Aangezien onze touringcars continue onderweg zijn, kan het voorkomen dat je spullen niet direct beschikbaar zijn om op te halen.
Wat houdt het begrip Comfort-Class touringcar precies in?
Al onze reizen worden uitgevoerd per comfort-class touringcar; Dit houdt in dat u een ruime zitplaats heeft, een comfortabele stoel, ruim verstelbare rugleuning en voetsteun, Uitklapbare tafeltjes met bekerhouder, klimaarregeling (Airco), leeslampjes met LED-verlichting en een Toilet (voor de hoge nood).
Is er een toilet in de bus en een bar?
Ja er is voor noodgevallen een toilet aanwezig in de touringcar, verder wordt er regelmatig gestopt om gebruik van de faciliteiten van een wegrestaurant te kunnen gebruiken.
Zijn de stoelen verstelbaar, hoe is de beenruimte?
De stoelen zijn ruim verstelbaar, er zijn voetsteunen, tevens is de stoel vaak ook zijdelings te verstellen en u heeft ruim 10 centimeter meer beenruimte als in een normale touringcar.
Zijn er USB-aansluitingen?
In nagenoeg al onze touringcars zijn usb-aansluitingen aanwezig om uw apparatuur op te laden.
Is er een uitklaptafeltje en bekerhouder?
Ja iedere zitplaats is voorzien van een uitklaptafeltje met daarin een bekerhouder.
Kan ik een stoel in de bus reserveren?
Maaskant Reizen past in haar bussen een roulatiesysteem toe. Dit houdt in dat u iedere dag van uw reis twee plaatsen verschuift. Houdt u zich, om vervelende situaties te voorkomen, s.v.p. aan dit verplichte systeem! Dit rouleren is in het belang van alle passagiers en u zult zien dat op deze manier iedereen een keer voorin komt te zitten. Dit systeem brengt met zich mee dat wanneer u met meer dan twee personen samen reist het handiger is om achter elkaar plaats te nemen i.p.v. naast elkaar. Overigens zitten alle stoelen in de bus even fijn en heeft u overal evenveel beenruimte.
Ik wil mijn vakantie annuleren, wat kost dat?
Dit is afhankelijk van de tijd tot uw vertrek, op onze pagina met algemene voorwaarden leest u hoeveel van uw reissom u terugkrijgt. U ontvangt van ons een annuleringskosten nota die u indient bij uw annuleringsverzekeraar.
Als 1 van mijn medereizigers niet mee kan kan ik dan de hele reis annuleren?
Indien u allemaal op dezelfde boeking geboekt bent, dus onder 1 reserveringsnummer, kunt u (indien er sprake is van een geldige reden) de hele boeking annulerren.
Jullie hebben een reis laten vervallen. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wij streven er altijd naar om de door u betaalde bedragen binnen 5 werkdagen aan u over te maken.