Uw reis boeken!BetalingsvragenBagageOpstapplaatsOp reisTouringcarAnnuleren

Uw reis boeken!

Indien u van Maaskant Reizen een bevestiging van uw boeking per e-mail ontvangt is de boeking definitief. Let op: vaak komen bevestigingen in de map ongewenste reclame of spam terecht, kijk ook hier als u onze mail niet kunt vinden.
Veel hotels rekenen een toeslag voor een eenpersoonskamer omdat de kosten van de kamer (zoals schoonmaak, energie en onderhoud) grotendeels hetzelfde blijven, ongeacht of er één of twee personen verblijven. Bij twee gasten worden die kosten gedeeld, terwijl bij één persoon het hotel die kosten op één gast moet verhalen. Daarom is er vaak een toeslag bij gebruik van een tweepersoonskamer voor alleengebruik.
Een beperkt aantal voorkeuren is opgenomen in het online-boekingsproces. Bij speciefieke voorkeuren verzoeken wij u onze collega's van de reserveringsafdeling te bellen onder kantoortijden. Zij noteren uw voorkeur.
Wij geven uw voorkeur altijd door aan onze partners (hotels etc.) veelal houden ze rekening met uw voorkeur. Echter kunnen wij uw voorkeur nooit garanderen.
Uw reis gaat door wanneer de minimale deelname van 25 personen gehaald is. U kunt dit heel makkelijk zien op onze website, de vertrekdatum heeft dan een groene cirkel met 'n v-tje er in voor de vertrekdatum. Wanneer deze cirkel oranje is dan is het aantal beschikbare plaatsen beperkt.
Ja, vanzelfsprekend. Wanneer wij wegens te weinig deelname uw reis annuleren kunt u kiezen uit 3 opties. De volledige restitutie van uw Reissom. Dezelfde reis op een alternatieve vertrekdatum of een andere reis op of in de buurt van uw vertrekdatum. Eventuele verschillen in de reissommen worden vanzelfsprekend verrekend.
Eén van de onderdelen van uw (rond-)reis hebben wij niet voorradig en zal door ons met spoed worden aangevraagd bij de leverancier. In de regel hebben wij binnen 2 werkdagen een antwoord. Is uw aanvraag akkoord dan is uw boeking definitief. Zo niet, of met een toeslag, dan overleggen wij met u.
De aanbetaling voor uw reis dient u binnen 2 weken na boeking aan ons (via overboeking) te voldoen.
JA hiervoor brengen we een klein bedrag in rekening voor afhandeling en portokosten. Onze collega's van de reserveringsafdeling informeren u hierover.
Nee, ook een online boeking is binden en kan enkel volgens ANVR voorwaarden ontbonden worden.
Ja, wij dienen te beschikken over de gegevens zoals ze in het paspoort zijn opgenomen.
Bij vertrekken tussen 1 mei en 1 oktober kunt u tot 1 februari gratis annuleren of omboeken, mits uw reis is geboekt voor 31 december. In alle andere gevallen is dit helaas niet mogelijk.
Wanneer een reis niet meer te boeken is of de vertrekdatum gepasseerd is wordt deze niet meer getoond op onze website.
Maaskant Reizen stelt de prijzen van haar reizen scherp maar weloverwogen vast. Gezien de huidige situatie op de oliemarkt is het mogelijk dat wij in ’n later stadium (vóór vertrek van uw reis) genoodzaakt zullen zijn een brandstoftoeslag aan u door te berekenen. Wij vragen hiervoor uw begrip en verzekeren u een eventuele toeslag zo laag mogelijk te houden en netto aan u door te berekenen.
U kunt deze preferentie telefonsch doorgeven aan onze collega's van de reserveringsafdeling. Zij zullen deze verwijzing toevoegen aan uw boeking. Alle partijen betrokken bij uw vakantie zullen trachten hier rekening mee te houden, garanderen kunnen we het echter niet.
Ja, dit kan, we informeren u dan zodra er plaats vrij komt. Dit is meestal echter in de laatste weken voor vertrek.
In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een reis alsnog binnen de door de ANVR gestelde termijn moet worden geannuleerd. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat er in een korte periode onevenredig veel annuleringen op betreffende reis hebben plaatsgevonden waardoor het aantal van de resterende deelnemers ver onder het minimum terecht is gekomen.Wij vragen uw begrip hiervoor, daar het door laten gaan van zo’n reis de continuïteit van ons bedrijf in gevaar zou brengen. Wij willen nogmaals benadrukken dat dit in zeer uitzonderlijke gevallen voorkomt.
In onze brochure en op de website staat duidelijk vermeld wat er is inbegrepen bij uw reis en wat u eventueel extra kunt boeken.
Fysieke tickets ontvangt u niet meer 7 dagen voor vertrek ontvangt u per mail de laatste reisinformatie, hierop vindt u o.a. Uw opstaptijd, opstapplaats en een overzicht van uw reisprogramma, uw chauffeur beschikt over kofferlabels die u op de dag van vertrekt aan uw bagage kunt bevestigen. U kunt tegen meerprijs deze reispapieren laten opsturen, dit dient u bij boeking aan te geven.
In nagenoeg alle gevallen wisselt u tijdens een rondreis iedere dag van hotel. Tijdens een excursiereis verblijft u een aantal aaneengesloten nachten in 1 en hetzelfde hotel.
Per email binnen enkele uren. Houd svp ook hier de spam-map van uw e-mailprogramma in de gaten.
Uw betaling wordt binnen 2 dagen verwerkt en kunt u vervolgens terugzien in uw boekingspagina.

Betalingsvragen

Uw aanbetaling bedraagt 15% van de totale reissom en en is tenminste € 45,- per reiziger.
Het restant van de reissom moet uiterlijk 42 dagen vóór de dag van vertrek in het bezit zijn van het boekingskantoor. Indien u binnen zes weken voor vertrek boekt dient u het hele bedrag meteen te betalen.
Wij accepteren enkel overboekingen op onze rekeningnummers, pinnen of contant betalen is bij ons niet meer mogelijk.
Uw betaling wordt binnen 2 dagen verwerkt en kunt u vervolgens terugzien in uw boekingspagina.

Bagage

U mag per persoon één koffer meenemen van normale afmetingen en gewicht. Wat u tijdens de reis nodig kunt hebben: paspoort, geld, fototoestel etc. kunt u het beste in uw handbagage stoppen. U bent er te allen tijde zelf verantwoordelijk voor dat uw koffer, zowel bij het wisselpunt als bij de hotels, in de juiste bus geplaatst wordt. Zie hier dan ook zelf op toe. Maaskant Reizen is nimmer aansprakelijk voor diefstal van uw bagage uit de touringcar.
U mag per persoon 1 koffer meenemen van normale afmetingen, meer koffers per persoon zijn niet toegestaan. U mag per persoon één koffer meenemen van normale afmetingen en gewicht. Wat u tijdens de reis nodig kunt hebben: paspoort, geld, fototoestel etc. kunt u het beste in uw handbagage stoppen. U bent er te allen tijde zelf verantwoordelijk voor dat uw koffer, zowel bij het wisselpunt als bij de hotels, in de juiste bus geplaatst wordt. Zie hier dan ook zelf op toe. Maaskant Reizen is nimmer aansprakelijk voor diefstal van uw bagage uit de touringcar.
Het is niet verzekerd wanneer bagage 's nachts uit de touringcar wordt gestolen. U dient uw koffer dus altijd mee te nemen naar uw kamer.
Klik om ons webformulier in te vullen;
Klik om uw verloren voorwerp aan te melden
Of neem tijdens kantoortijden contact met ons op; 0412-482828. Bij zaken van grote waarde kun je ons 24u per dag bellen. Aangezien onze touringcars continue onderweg zijn, kan het voorkomen dat je spullen niet direct beschikbaar zijn om op te halen.
Ja deze kunt u telefonisch aanmelden bij het boeken van uw reis. Let wel; incidenteel kan het voorkomen dat het aantal aangemelde rollators/rolstoelen al vol is. We bekijken dan samen met u de alternatieven.
De chauffeur zet uw bagage in de touringcar, u dient deze persoonlijk aan hem/haar te overhandigen, laat uw bagage nooit onbeheerd bij de touringcar staan. In alle overige gevallen dient u zelf uw koffer te verplaatsen.

Opstapplaats

Jawel, u zult echter dan een opstapplaats moeten kiezen die verder van uw woonplaats ligt en wel in ons schema voorkomt.
Nee dat is geen geldige reden voor annulering zonder kosten. U dient zich voor boeking er van te overtuigen dat u vervoer heeft naar de opstapplaats. Tijden van opstap zijn altijd onder voorbehoud.
Meestal ontmoet u dan uw medereizigers op het Wisselpunt (Vaals) soms kan het echter voorkomen dat u elkaar al tijdens de servicelijn kunt begroeten.
Wanneer u binnen 15 dagen voor vertrek boekt, kan het voorkomen dat de door u gekozen opstapplaats niet meer mogelijk is. In overleg met u zoeken we dan de voor u meest gunstige opstapplaats uit. De reiskosten naar de gekozen opstapplaats worden dan niet meer vergoed.
In het geval u de bus heeft gemist op uw vertrekdag kunt u kontakt opnemen met het noodnummer van Maaskant Reizen, wat duidelijk op uw reisbescheiden vermeld staat. Wij nemen dan maatregelen om een aansluiting voor u te regelen. De extra kosten (trein, taxi enz.) zijn voor uw rekening.
Van deze opstapplaats kunt u gebruik maken indien er op de dag dat u vertrekt minimaal 6 passagiers op deze locatie aangemeld zijn. Indien er bij een niet-gegarandeerde opstapplaats onvoldoende deelnemers zijn kunt u in de dichtstbijzijnde gegarandeerde opstapplaats opstappen. Eventuele te maken kosten hiervoor worden niet vergoed.
Op onze servicelijnen wordt u veelal reeds door een touringcar van Maaskant Reizen opgehaald. Het kan echter ook voorkomen dat er een mini-bus, taxi of een touringcar van een collega-bedrijf u ophaalt of wegbrengt. Wees hierop attent!

Op reis

België, Bulgarije, Cyprus*, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden, IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland
Engeland en alle andere landen buiten de EU. Tevens heeft u voor Engeland vanaf 2025 een ETA nodig, meer informatie op onze website.
Allereerst is het van belang om uw klacht daar in te dienen waar deze ontstaat. Onderweg kunt u het beste uw klacht melden bij uw chauffeur/reisleider of bij de receptie van uw hotel. Zij kunnen dan ter plekke proberen uw klacht op te lossen.
Wanneer de klacht ter plekke niet naar wens wordt opgelost kunt u na uw reis per brief ons over de klacht informeren. Bij thuiskomst stuurt u, binnen 4 weken, uw klacht schriftelijk gemotiveerd naar Maaskant Reizen of uw boekingskantoor. Vervolgens wordt uw klacht behandeld door de afdeling Klantenservice van Maaskant Reizen. Enkel schriftelijke klachten worden in behandeling genomen. Indien een klacht ter plaatse niet is gemeld kunnen wij deze helaas niet in behandeling nemen evenals klachten die te laat (na 4 weken) worden ingediend. U kunt uw brief sturen naar: Maaskant Reizen, afd. Cliëntenservice, Het Wargaren 5, 5397 GN Lith
Afhankelijk van uw opstapplaats en verkeersomstandigheden liggen uitstaptijden tussen 17.00 uur en 22.00 uur.
Meestal is de aankomst in Vaals tussen 14.30 uur en 15.00 uur.
Bij 1 streepje: Geschikt voor iedereen, ook bij beperkte mobiliteit. Er zijn geen lange wandelingen of trappen.
Bij 2 streepjes: Bij sommige uitstapjes is het nodig om zelfstandig korte afstanden te kunnen lopen en enkele trappen te nemen.
Bij 3 streepjes: Er komen regelmatig langere wandelingen of heuvelachtig terrein voor. U dient zonder hulp te kunnen lopen.
Bij 4 streepjes: Deze reis vraagt om een uitstekende mobiliteit. Denk aan lange wandeldagen, hoogteverschillen en trappen. Alleen boeken als u zich fysiek fit voelt en goed ter been bent.
Half-pension betekent dat het verblijf, uw ontbijt en diner zijn inbegrepen. De verzorging begint met het diner op de eerste dag en eindigt met het ontbijt op de laatste dag, tenzij specifiek anders aangegeven bij de reisinformatie. Met uitzondering van de reizen met nachtreis terug. Lunches zijn niet inbegrepen.
Logies met ontbijt betekent dat uw het verblijf en het ontbijt zijn inbegrepen. De verzorging begint met het ontbijt op de tweede dag en eindigt met het ontbijt op de laatste dag, tenzij specifiek anders aangegeven bij de reisinformatie. Met uitzondering van de reizen met nachtreis terug. Lunches zijn niet inbegrepen.
Nee indien er de mogelijkheid bestaat om in het hotel te blijven mag dit ook. Er vindt nooit restitutie plaats als u niet deelneemt aan een excursie.
Jazeker, bij de chauffeur kunt u terecht met uw vragen over de reis, het hotel en de touringcar.
Klik om ons webformulier in te vullen;
Klik om uw verloren voorwerp aan te melden
Of neem tijdens kantoortijden contact met ons op; 0412-482828. Bij zaken van grote waarde kun je ons 24u per dag bellen. Aangezien onze touringcars continue onderweg zijn, kan het voorkomen dat je spullen niet direct beschikbaar zijn om op te halen.

Touringcar

Al onze reizen worden uitgevoerd per comfort-class touringcar; Dit houdt in dat u een ruime zitplaats heeft, een comfortabele stoel, ruim verstelbare rugleuning en voetsteun, Uitklapbare tafeltjes met bekerhouder, klimaarregeling (Airco), leeslampjes met LED-verlichting en een Toilet (voor de hoge nood).
Ja er is voor noodgevallen een toilet aanwezig in de touringcar, verder wordt er regelmatig gestopt om gebruik van de faciliteiten van een wegrestaurant te kunnen gebruiken.
De stoelen zijn ruim verstelbaar, er zijn voetsteunen, tevens is de stoel vaak ook zijdelings te verstellen en u heeft ruim 10 centimeter meer beenruimte als in een normale touringcar.
In nagenoeg al onze touringcars zijn usb-aansluitingen aanwezig om uw apparatuur op te laden.
Ja iedere zitplaats is voorzien van een uitklaptafeltje met daarin een bekerhouder.
Maaskant Reizen past in haar bussen een roulatiesysteem toe. Dit houdt in dat u iedere dag van uw reis twee plaatsen verschuift. Houdt u zich, om vervelende situaties te voorkomen, s.v.p. aan dit verplichte systeem! Dit rouleren is in het belang van alle passagiers en u zult zien dat op deze manier iedereen een keer voorin komt te zitten. Dit systeem brengt met zich mee dat wanneer u met meer dan twee personen samen reist het handiger is om achter elkaar plaats te nemen i.p.v. naast elkaar. Overigens zitten alle stoelen in de bus even fijn en heeft u overal evenveel beenruimte.

Annuleren

Dit is afhankelijk van de tijd tot uw vertrek, op onze pagina met algemene voorwaarden leest u hoeveel van uw reissom u terugkrijgt. U ontvangt van ons een annuleringskosten nota die u indient bij uw annuleringsverzekeraar.
Indien u allemaal op dezelfde boeking geboekt bent, dus onder 1 reserveringsnummer, kunt u (indien er sprake is van een geldige reden) de hele boeking annulerren.
Wij streven er altijd naar om de door u betaalde bedragen binnen 5 werkdagen aan u over te maken.